50mm f1.8 lens

Objectief 50mm
De 50mm f1.8 lens, is echt een aanrader. Deze relatief goedkope lens/objectief heeft een grote lens opening, een groot diafragma. We noemen het ook wel een lichtsterke  lens. In deze korte video leg ik je uit waarom ook jij deze lens moet hebben, waarom deze in je fototas moet zitten!

Plastic Fantastic
Deze lens heeft als bijnaam de “Plastic Fantastic”. Dit komt door zijn bouw, hij is volledig van plastic aan de buitenkant. Uiteraard zit er binnen in wel nog glas. Door gebruik te maken van deze materialen is dit objectief (lens) relatief goed. De prijzen variëren per merk tussen de 125,- en 250,-

Groot Diafragma

Dit objectief heeft een groot diafragma van f1.8. Hierdoor krijg je veel licht binnen, waarmee je nog gemakkelijk uit de hand binnen kunt fotograferen. Want de sluitertijd kan relatief kort blijven, ook de ISO kan laag blijven.

Scherptediepte

Ook een groot voordeel van een groot diafragma is ook dat je al snel een wazige achtergrond kan krijgen. We noemen dit ook wel weinig (of een kleine) scherptediepte.

Super scherp

Qua scherpte heb je ook niets te klagen, je zal versteld staan van de kwaliteit! Dit alles heeft te maken met de vaste lens van 50mm. Doordat ze maar vanuit één bepaalde beeldhoek foto’s kunnen maken bieden ze superieure kwaliteit. Het objectief stelt snel scherp. Hij wordt dan ook door veel (hobby) fotografen gebruikt voor portretten.

Daag jezelf uit

Deze 50mm objectieven zijn prime lenzen – een objectief met een vast brandpuntafstand. Wanneer je wilt in- of uitzoomen zal je zelf moeten bewegen, met je voeten. Het is daarom ook een ideale lens om jezelf uit te dagen. Je gaat echt anders kijken en anders/creatiever fotograferen.

50mm f1.8 lenzen - verschillende merken

50mm 1.8 - Lichtsterke objectief

Canon 50mm f1.8

Bekijk deze lens bij Cameranu.nl

50mm 1.8 - Nifty Fifty

Nikon 50mm f1.8 AF-S

Bekijk deze lens bij Cameranu.nl

Nikon 50mm f1.8 AF-D

Nikon 50mm f1.8 AF-D

Bekijk deze lens bij Cameranu.nl

Olympus 45mm f1.8

Olympus 45mm f1.8

Bekijk deze lens bij Cameranu.nl

Sony 50mm f1.8

Bekijk deze lens bij Cameranu.nl

NIKON: let op! Er zijn twee types
Nikon heeft twee verschillende objectieven in de 50mm range:
Nikon 50mm f1.8 AF-D
Dit objectief is geschikt voor de camera’s met een scherpstelmotor in de body. Deze heb je nodig voor autofocus.
Nikon 50mm f1.8 AF-S
Geschikt voor de Nikon camera’s zonder scherpstelmotor in de body. De volgende camera’s hebben geen scherpstelmotor in de body: D5600, D5500, D5300, D5200, D5100, D5000, D3400, D3500, D3300, D3200, D3100, D3000, D60, D40X en D40.
×

Hoi!

Klik hieronder om te Whatsappen of verstuur een e-mail naar [email protected].

× Kan ik je helpen?